Logcat چیست ؟

سلام دوستان Logcat همانطور که از اسمش پیداست log هست شاید بعضی ها log ندانند چیست log به رویدادی ها که توسط نرم افزار به وجود می آیند گویند که می توانند خطا , اخطار و… باشند.
Logcat در اندروید هم همان کار log را انجام می دهد اما با چند تفاوت که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.
Logcat به 7 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

Verbose ها log هایی هستند که اولویت کمتری نسبت به بقیه لوگ ها دارند. این نوع از لوگ اطاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. (تمامی لوگ ها را نمایش می دهند و به صورت پیشفرض بروی این گزینه قرار دارد.)
Debug خطا هایی که هنگام اجرای برنامه رخ می دهد در این بخش نمایان می شود. البته به صورت معمول شما تمامی لوگ ها را می بینید برای اینکه این لوگ ها را فیلتر کنید لازم است در پنجره پایین اندروید استودیو / اکلیپس logcat را انتخاب کرده سپس در بخش فیلتر  این 7 گزینه + همه گزینه ها (All) را انتخاب کنید با انتخاب هر کدام فیلتر برای شما صورت می گیرد.
Info اطلاعات کلی البته تا حدودی قابل فهم را نمایش می دهد.
Warning تمامی اخطار ها را برای شما نمایش می دهد این اخطار ها برای مثال اگر استفاده زیاد از UiThread باشد برای شما Warning نمایش داده می شود که شما از Ui Thread زیاد استفاده کرده اید. این لوگ خطا را نمایش نمی دهد بلکه اخطار  است ! یعنی برنامه دارد می گوید که اگر از آن به این شکل استفاده نکنید بهتر است.
Error خطاهایی که در سطح اکتیویتی اتفاق می افتد در این بخش نشان داده می شود به طور مثال در خط 42 اکتیویتی در اثر خطای تقسیم عدد بر صفر یا استفاده نادرست از یک کد.
Fatal یا خطاهای مرگبار زمانی رخ می دهد که کاربر سطح برنامه نویس به خواهد به هسته یا برنامه های کاربر دسترسی داشته باشد که به طور معمول برای گوشی هایی که روت نشده اند غیر قابل دسترس است.
Assert این لوگ فقط در اندروید استودیو وجود دارد و خطاهایی هستند که برنامه نویس انتظار آنها را ندارد.
 
موفق باشید.

مطالعه بیشتر