آموزش نصب اندروید استودیو در لینوکس

سلام دوستان این بار به آموزش نصب اندروید استودیو در لینوکس می پردازم قبل تر آموزش نصب اندروید استودیو در ویندوز را برای شما قرار داده بودیم که در ادامه لینک آن را برای شما پیوست می کنم
آموزش نصب اندروید استودیو در ویندوز
شاید بپرسید چه مزیت های و چه معایبی نصب اندروید استودیو بروی لینوکس دارد
ابتدا مزیت های آن را بررسی می کنیم

  •  سرعت فوق العاده بالا
  • حجم بسیار پایین تر نسبت به اندروید استودیو ویندوز
  • گیر نکردن هنگام اجرا
  • index بسیار سریع
  • build کردن گریدل (Gradle ) در کسری از ثانیه ( البته به اینترنت شخص نیز بستگی دارد و cache شدن و کلی دلیل دیگر )

معایب :

  • نیاز به کار کردن مبتدی با بخش Terminal ( البته این بخش اصلا سخت نیست ولی چون هر وقت کلمه command بیاید کاربران فکر می کنند چقدر سخت است در صورتی که اینطور نیست )

برویم به سراغ نصب اندروید استودیو ابتدا شما نیاز دارید تا تا اندروید استودیو مخصوص لینوکس را از سایت خود اندروید دریافت کنید . از این لینک می توانید استفاده کنید اما به خاطر تحریم نمی توانید آن را دانلود کنید توصیه می کنم از سایت های فارسی زبان دانلود کنید خیلی از سایت ها هستن که آخرین نسخه را برای دانلود گذاشته اند کافی است یک سرچ کوچک بزنید.
بعد از دانلود terminal را باز کنید (برای این کار می توانید از shortcut آن یعنی CTRL+ALT+T  استفاده کنید) و command زیر را وارد کنید.

با این کار وارد ریشه دانلود خود می شوید.
و فایلی شبیه زیر را می بینید (ممکن است نام فایل دانلودی شما فرق داشته باشد.)

حال باید آن را Extract کنیم دستور زیر را وارد کنیدو دقت کنید باید نام آن را با توجه به نام فایل خود تغییر بدید.
 

بعد از این کار باید JDK را دانلود کنید از این لینک می توانید استفاده کنید اما باز هم به خاطر تحریم ها به در بسته می خورید بازهم توصیه من دانلود آن از سایت های فارسی زبان است 🙂 می توانید آن ها را از پی سی دانلود یا سافت 98 دانلود کنید.
پس از دانلود باید ان را منتقل کنید دستورات زیر را دنبال کنید.(باز هم میگم ممکن است فایل دانولدی شما نام دیگری  داشته باشد.)

حالا با دستور زیر چک می کنیم که sdk ست شده باشد.

بعد از انجام این کار حالا باید اندروید استودیو رو نصب کنیم به فولدر دانلود روید آنجا آن را extract کردیم
وارد فولدر opt می شویم با دستور زیر

بعد از این کار دستور زیر را وارد کنید تا wizard بخش اندروید استودیو برای شما بیاید.

در صورتی که این راه برای شما کمی مشکل بود می تونید sdk را از respository خود لینوکس دریافت کنید و تمامی کار ها به تو اتوماتیک انجام می شود برای این کار دستور زیر را وارد کنید (این دستور سبب دانلود sdk و قرار دادن آن در فولد مربوطه می شود). در صورتی که مرحله قبل از این را انجام دادید از این مرحله رد بشوید.

 
بعد از وارد کردن دستور بالا در صورتی که تمامی مراحل را درست رفته باشید محیط زیر برای شما نمایش داده می شود.
 

روی next کلیک کرده و به مرحله بعد بروید.

حال در این مرحله می توانیدمحیط اندروید استودیو را سفارشی کنید اگر می خواهید سفارشی کنید روی Custom کلیک کنید در غیر این صورت بروی Standard کلیک کنید (توصیه می کنم standard را اننخاب کنید) و next را بزنید.
بعد از این مرحله یک لیست برای دانلود می آید که بیش از 600 مگابایت است برای این که از این مرحله رد شوید بهتر است یکبار اینترنت خود را خاموش روشن کنید (قطع و وصل کنید (بر ندارید مودم رو خاموش روشن کنید ) ) تا دانلود قطع شود و وارد صفحه ساخت پروژه اندروید استودیو شوید.
این آموزش هم به پایان رسید ! منتظر آموزش های کاربردی ما باشید.
موفق باشید
 
 

مطالعه بیشتر