ایجاد widget شناور برای اپلیکیشن اندروید

سلام به کاربران عزیز سایت programchi شاید بهتر باشد کمی درمورد ساخت صفحه material desgin بحث کنیم . متریال دیزاین جز مبحث های مهم در طراحی اپلیکیشن اندروید است و هرچقدر شما در بخش کدنویسی مهارت داشته باشید تا زمانی که نتوانید یک صفحه را به صورت متریال دیزان پیاده سازی کنید برنامه شما مورد قبول هیچ کس واقع نخواهد شد و یکی از قوانین ثبت اپلیکیشن در google play متریال دیزاین بودن آن است.در این بخش به آموزش ایجاد widget شناور برای اپلیکیشن اندروید می پردازیم.
ابتدا بهتر است شکل نهایی را ببینید تا کمی با آن آشناییت پیدا کنید.

حال یک پروژه جدید ایجاد کرده سپس از این لینک فایل مورد نیاز را دانلود کرده و در پوشه res خود قرار دهید.این فایل شامل تمامی عکس های مورد نیاز و استفاده شده در این پروژه است.
یک فیل به نام layout_floating_widget.xml ایجاد کرده و کد های زیر را در آن قرار دهید و یم توضیح کوچولو بدم در مورد محتویات داخلی این اکتیویتی در کل این اکتیویتی شامل دو بخش می شود :

  • Collapsed view
  • Expanded View
حال زمان ایجاد widget  و هندل کردن درگ (جابه جایی) هستیم.
حال زمان اضافه کردن دسترسی برای ایجاد widget برروی صفحه گوشی کاربر است.
فایل AndroidManifest.xml را باز کرده و سپس کد زیر را درآن قرار دهید دقت کنید این کد باید قبل از باز شدن تگ application قرار گیرد.
و باید کد زیر را درون تگ application قرار دهیم این کد یک سرویس است ما این سرویس را دربالا ایجاد کردیم حال زمان استفاده از آن است.
و در آخر هم بخش Mainactivity.java به شکل پایین می شود.
 
برنامه به اتمام رسید ! tada مطمئن هستم به کارتون میاد هر وقت استفاده کردید به یاد ما باشید.
 

مطالعه بیشتر