seekbar در اندروید

امتیاز 3.00 ( 1 رای )

اموزش seekbar در اندروید

 
با سلام و خسته نباشید در این پست به اموزش ساده seekbar در اندروید میپردازیم تا در کار های ایندمان بتوانیم از ان استفاده کنیم.
خب مشخصا در ابتدا باید از لیست ویو ها ان را در برناممان ادد کنیم:

خب حالا پس از دادن id که در برنامه ما myseekbar است وارد MainActivity میشویم و در ابتدا لازم است که seekbar خود را کست کنیم:

سپس بخش اصلی کدمان را مینویسیم:

خب همانطور که برای ویو هایی مثل button رویداد listener  تعریف میکردیم در اینجا هم همین کار را انجام دادیم.در اینجا برنامه ما قطعا خطایی خواهد داد و دلیل ان تعریف نکردن 3 متد اصلی seekbar است پس این کار را به این صورت داخل listener تعریف میکنیم:
 

خب همانطور که میبینید 3 تابع تعریف کردیم که به ترتیب ان هارا توضیح می دهیم:
onStopTrackingTouch():این متد برای هنگامی است که seekbar ما متوقف است برای مثال هنگامی که در 50 درصد بود کاری انجام دهد.
onStartTrackingTouch():برای هنگامی است که میخواهیم زمان لمس seekbar کاری انجام دهد
onProgressChaned():شاید تاثیر گذار ترین بخش همین قسمت است که دارای 2 مقدار مهم برگشتی با نام های progress و arg2 (در مثال ما) است. progress مقداری است که ما در برناممان seekbar را
رو ان مقدار قرار می دهیم برای مثال اگر مقدار را مانند شکل زیر بکنیم progress مقدار 50 است.

و مقدار برگشتی arg2 که از نوع boolean است یک مقدار منطقی را برمیگرداند که مشخص میکند ایا عملیات تغییر در حال انجام است یا خیر.
از seekbar همانطور که همه کاربران گوشی با ان اشنایی دارند در جاهای زیادی میتوان استفاده کرد در پست های بعدی بیشتر با ان اشنا خواهیم شد.
پایان.
 
 

مطالعه بیشتر