بخش اول مقدمات آموزش jQuery

بخش اول مقدمات آموزش jQuery

قسمت اول : jQuery چیست ؟
 
jQuery کتابخانه ای از Java Script است . که پیمایش اسناد HTML ، رسیدگی به رویدادها و غیره را به منظور توسعه سریع وب تسهیل می کند . این زبان به گونه ای طراحی شده است تا روشی که با آن Java Script را می نویسید تغییر دهد.
به زبان ساده تر این زبان  یک چارچوب Java Script است . که هدف آن استفاده ساده تر از Java Script در طراحی صفحات وب سایت شماست.
شما می توانید این زبان را به صورت یک لایه انتزاعی توصیف کنید . زیرا قابلیت های فراوانی را که می بایست در خط های بیشماری از کد جاوا اسکریپت می نوشتید . را در توابع یا (functions) که می توانید تنها در خطی کد فراخوانی کنید خلاصه می کند.
این زبان جایگزینی برای Java Script نیست . و با این که برخی میانبرها را در اختیار شما می گذارد . اما همانطور که در بخش قبلی گفته شد این زبان زیرمجموعه ی Java Script است . پس کدی که هنگام استفاده به این زبان خواهید نوشت هنوز هم Java Script می باشد.
هدف طراحی این زبان این است که بسیاری از دستورات پیچیده Java Script نظیر فراخوانیها و عملیات ها را ساده تر می کند . تا بتوانید این اعمال را بدون این که در Java Script حرفه ای باشید به اجرا بگذارید . شما توانایی این را دارید که تقریباً برای انجام هر عملی یک پلاگین jQuery را پیدا نمائید.
با آموزش روزانه jQuery از سایت ما این زبان را به راحتی فرا بگیرید.

مطالعه بیشتر