آموزش ایجاد Videoview در برنامه نویسی اندروید

سلام دوستان در این سری از آموزش های برنامه نویسی اندروید به آموزش ایجاد Videoview در برنامه نویسی اندروید می پردازیم. بعضی ها می گویند که فقط ویدیو هایی با فرمت 3gp قابل اجرا در videoview هستند بلکه این طور نیست و فرمت mp4 نیز پشتیبانی می شود.در ادامه با ما  همراه باشید. برای این کار ابتدا ما باید فایل layout خود را باز (activity-main.xml) و کد زیر را در آن قرار دهیم.
 

فایل Mainactivity.java را باز کرده کد های زیر را در آن قرار دهید.

ما در ابتدا videview را پیدا می کنیم سپس یک progressDailog ایجاد می کنیم (قبل تر آموزش ProgressDialog را قرار داده بودیم کافی است سرچ کنید) ما دو تا void داریم که دو کار انجام می دهند اولی onSaveInstanceState مقدار ویدیویی که نمایش داده شده است را ذخیره می کند تا در صورت خروج از آن بتوانیم دوباره از ادامه آن ویدیو رو ببینیم و onRestoreInstanceState مقدار زمانی video را بر می گرداند برای نمایش ادامه ویدیو و setOnPreparedListener این listener بررسی می کند که چه زمانی ویدیو برای نمایش آماده شده است.
و برای اینکه مسیر ویدیو رو تنظیم کنیم از setVideoURI استفاده می کنیم برای اینکه از توی خود برنامه ویدیو اجرا شود شما باید یک فولدر به نام raw ایجاد کنید و فیلم خود را در آن قرار دهید سپس مسیر آن را همانند بالا تنظیم کنید و MediaController دکمه های است که برای ویدیو ما نمایش داده می شود(دکمه بعدی قبلی و pause ).
 
حالا به بخش AndroidManifest بروید و آن جایی که اکتیویتی را ایجاد می کند (همون اکتیویتی که videoview را در آن قرار دادید) خط زیر را به آن اضافه کنید.

به شکل زیر می شود.

این آموزش هم به پایان رسید امیدوارم مفید بوده باشد.
موفق باشید.

مطالعه بیشتر