آموزش روشن نگه داشتن صفحه نمایش در اندروید

سلام دوستان در آموزش روشن نگه داشتن صفحه نمایش در اندروید می خواهیم نحوه کار با PowerManager را برای شما بگوییم شاید برنامه های مختلفی را دیده باشید که صفحه نمایش را روشن نگه می دارند همانند خیلی از بازی های معروف مانند Clash of Clans و  خیلی بازی های دیگر بدون مقدمه چینی اضافی به بخش کد برنامه می رویم.
خب یک پروژه اندروید ایجاد کرده و در ادامه کار با ما همراه باشید.
ابتدا باید کلاس مورد نظر را فراخوانی کنیم.

همانطور که در بالا می بینید کلاس افزوده شده البته می توانید آن را بعدا نیز Import کنید. یک instance یا یک متغیر از PowerManger ایجاد میکنیم همانند پایین

و در بخش کد برنامه بعد از setContentView  کد زیر را قرار می دهیم.

در بالا یک power manger ساخته سپس آن را سفارشی سازی می کنیم بعد از تعریف آن نیاز داریم تا آن را acquire می کنیم خود واژه acquire به معنی به دست آوردن است.
بعد از انجام کار های بالا نیاز است تا دسترسی ( permission ) لازم را برای استفاده از Power Manager تعریف کنیم. پس خط زیر را در فایل AndroidManifest اضافه کنید.

و بخش مهم که هم اکنون به آن  اشاره می کنم مربوط به زمانی است که شما می خواهید از برنامه خارج شوید شما باید یک Override تعریف کنید از نوع Ondestroy تا بعد از هر وقت که کار شما با Power Manager تمام شد به صورت اتوماتیک نابود ( destroy) شود برای این کار خط زیر را به برنامه اضافه کنید.

و در نهایت بخش MainActivity ما به شکل زیر می شود.

 
این آموزش هم همانند آموزش های قبل به پایان رسید انشاالله مفید بوده باشد.

مطالعه بیشتر